השוואה בין תרופות סבתא

לתרופות טבעיות יש פחות תופעות לוואי מתרופות מרשם, מכיוון שתרופות נוטות לשנות את האיזון הכימי וההורמונלי של הגוף שלנו. המחיר של תרופות טבעיות הוא רק חלק קטן מתרופות מרשם.
על מנת לקרוא עוד מידע על תרופות סבתא והשוואה בין תרופות סבתא יש לבדוק כאן: trufotsavta.co.il

חלק מהמרכיבים שחוזרים כאן (ותרופות טבעיות אחרות ששימשו את סבתי, אבל לא הזכרתי אותם כאן) הם נענע, דבש, מים ושום.

אחיות ומטפלות חייבות להעריך ולכבד את ההיבטים התרבותיים של תרומות הסבתות לעזרה למשפחותיהן

כל הסבתות העניקו לנכדיהן סיוע פיזי בדרכים שונות, למשל, טיפלו בהם כשהוריהם לא היו, משחקים איתם, הכינו להם אוכל, רחצו אותם, הסיעתם לבית הספר ובחזרה, וקביעת תור עם רופא בבית חולים. … טיפול בנכדים לא היה חובה; הם נהנו מהאושר שנבע מהרגשת הצורך ותרומה לרווחת משפחתם.

כל הסבתות האמינו שהנכד שלהן

הוא מרכז המשפחה, ושהטיפול בילד היא באחריות ההורים. אם הסבים והסבתות לא גרו עם המשפחה, ההורים לקחו את נכדיהם לבית הסבתות. אם הנכד היה בגיל בית ספר, וההורים עבדו, הסבתות לקחו את הנכדים במהלך היום וטיפלו בהם עד שההורים חזרו מהעבודה.

מעורבות של סבתא במטלות הבית יכולה גם לפנות זמן עבור האם להיות רגישה לתינוק שלה

לדוגמה, מעורבות סבתא יכולה להפחית את הלחץ המשפחתי בכך שהיא מאפשרת לאמהות לעבוד או לבצע מטלות בית. מעורבות הסבתא יכולה גם לשפר את התפתחות הילד בדרכים עקיפות. על ידי פטור מהאם מחלק מהאחריות ההורית שלה, מאמינים שסבתות מקלות על בנותיהן להביא עוד ילדים לעולם וגם מאפשרת לילדים אלה לחיות חיים ארוכים יותר בכך שהיא עוזרת להם לעבור את שנותיהם הראשונות הקשות. חַיִים. חַיִים.

מחקרים מעטים השוו את הבריאות הפיזית

הבריאות הנפשית והתפקוד של אמהות וסבתות לאחר מותו של אותו ילד. בשל היעדר נתונים כמותיים על בריאותן ותפקודן של סבתות ומעט מחקרים המשווים נתונים כמותיים בין אמהות לסבתות של אותו ילד שנפטר, התוצאות שלנו מוגבלות בהשוואה למחקרים אחרים. בשל היעדר נתונים על אמהות וסבתות של אותו ילד שמת באותה תקופה, אי אפשר להשוות את תוצאות ה-PTSD שלנו עם משתני התוצאה של מחקרים אחרים.

במחקר זה

מספר הבדלים משמעותיים בין אמהות לסבתות העלו שאלות לגבי השפעת הנטל הכפול של ההורים והמצוקה הכפולה של הסבים והסבתות על כאב ותחלואה. מחקר שנערך לאחרונה בברזיל מצא שתסמיני בריאות הנפש של סבתא קשורים ליותר בעיות רגשיות והתנהגותיות אצל נכדים. 79 עבודה נוספת היא לבחון את השינויים בגילה ובתחלואה של הסבתא בהשתתפות הסבתא בתוצאת הילד. המחקר הבא יבחן את הקשר בין השתתפותה של סבתא לבריאותה הנפשית של האם והמתח הנתפס.

מטרת מחקר זה הייתה לבחון את חוויותיהן של סבתות טייוואניות בטיפול בנכד עם עיכוב התפתחותי או מוגבלות

מאמר זה מראה כי מעמדם החברתי של סבתות ונכדים ברשת המשפחתית השפיע על יכולתן של סבתות לדאוג לבריאותם ולרווחתם של נכדים החיים עם HIV בטיפולם. העדויות מצביעות על כך שהיכולת והיכולת של סבתות לעזור לנכדיהן פוחתות עם הגיל.

העובדה שיש סבתות מצד האם בין הגילאים 50 עד 75 הגדילה את שיעור ההישרדות של הנכדים

ותומכת ברעיון שתוחלת החיים לאחר רבייה מלווה ביתרון כושר. עם זאת, החוקרים מדווחים שהחיים עם סבתא מצד אבא מעל גיל 75, שלכאורה הייתה במצב בריאותי ירוד, למעשה פגעו בהישרדותו של הנכד. עם זאת, תת האוכלוסייה של סבתות צעירות ובני זוג עם מספר רב של נכדים נוטה להראות עלייה משמעותית בסיכון לתמותה בהשוואה לנשים ללא נכדים. תוחלת החיים של מבוגרים עלתה על 60 שנים41 ובממוצע, סבתא ונכד יחיו בו זמנית (וכך יוכלו לעזור ולקבל סיוע, בהתאמה) פחות מ-10 שנים במהלך תקופת המחקר48.

עבור אדם ספציפי

נוכחות הסבתא יכולה להשתנות משנה לשנה, תלוי מתי הסבתא מתה – זה רק כיוון אחד, למשל, מכיוון שאין מידע מדויק על דיור, המרחק מ סבתא לנכד נלקחה בחשבון ברמת הקהילה על ידי השוואת ההגעה הידועה האחרונה של הסבתא עם הגעתו של נכד. משתנה סוג הסבתא עודכן כדי לקחת בחשבון האם לסבתות האם יש נכדים מצד אבא והאם לסבתות האם יש נכדים. כדי לברר אם נוכחותן של סבתות עם נכדים מצד אמהות ואביות מתאמת עם תוצאות הישרדות שונות עבור נכדים מצד אימהי ואבי לעומת נכדים מצד האם או האב בלבד, ביצענו שוב GLMM לנכדים בגילאי 0 עד שנתיים. שנים (n = 5784, n תצפיות = 11013), 2-5 (n = 4823, n תצפיות = 13811) ו-5-15 (n = 4299, n תצפיות = 43672).

בששת החודשים הראשונים לאחר מוות של תינוקות/ילדים/ילדים/מוות ילודים

חוקרים דיווחו על 302 ו-59 מחלות חריפות, 108 ו-75 מחלות כרוניות קיימות, 108 ו-20 מחלות כרוניות שאובחנו לאחרונה, 59 ו-19 שינויים בתרופות. ל-176 אמהות ו-99 סבתות היו 59 ו-7 אשפוזים בהתאמה [7,8,9].

אם הפיזור הזה יימשך

אולי אכן נוכל להפוך את התפקיד האבולוציוני שמשחקות סבתות, ואנחנו עלולים לאבד את היתרונות שהרווחנו מהאפקט הזה. מה שצריך לשנות הוא לא רק להבין טוב יותר את התפקיד שסבתות יכולות למלא, אלא גם לעשות יותר מאמצים לחזור למשקי בית רב-דוריים. גם כאשר אנו חושבים על דרכים חדשות לשיפור החינוך של ילדינו, עלינו להיצמד לכמה מהדרכים הישנות ולעשות כל שביכולתנו כדי למנוע היפוך של אפקט הסבתא החשוב כל כך לצמיחת המין האנושי. סבתות כמו אמה מעריכות את ההשפעה הקולקטיבית של שינויים דרמטיים ונורמטיביים מדור לדור.

על פי הנורמות החברתיות המסורתיות, אנשים במצבה של אמה מצפים לא רק לספק את צרכיהם, אלא להאכיל את נכדיהם ולהציל את ילדיהם המשתמשים בסמים.

לאור ההשפעה המרושעת של תרבות הסמים על הקהילה שלהם

ילדיהם ומשפחותיהם, זו הפכה לעבודה קשה. ההיסטוריה מלמדת שלא סביר שהם ישרדו את ההשפעות של תת-תרבות של סמים ואלימות ללא צלקות אם סבא וסבתא שלהם לא יכולים לשלוט בילדותם. עם זאת, סבים וסבתות המבקשים לשמור על מסורות אלו תוך טיפול בנכדיהם וילדיהם המשתמשים בסמים עשויים לגלות שבתיהם מוצפים בתת-תרבויות סמים המתבטאות בהתנהגות הוריהם של הנכדים. אבל התרומה הזו של סבים וסבתות לחייהם של נכדיהם מגבילה עוד יותר את משאביהם ופותחת את הדלת לילדיהם המשתמשים בסמים ולצרכים שאינם יודעים שובע של הילדים הבוגרים הללו.

 

דילוג לתוכן