אדריכלות בתים מודרניים

מכיוון שלבתים מודרניים יכולים להיות מאפיינים אדריכליים עכשוויים, זה יכול להיות קשה בהתחלה להבחין בהבדלים בין שני עיצובי הבית. עם זאת, רוב הבתים המודרניים עדיין מראים כמה אלמנטים של אדריכלות מודרנית. עם זאת, העיצוב של בתים אלה הוא הרבה יותר מסובך מאשר עמיתיהם המודרניים. למרות שעיצובים אלה קשורים יותר לסגנון המודרני, הם אינם מקפידים על כך.

באופן כללי

הדוגמאות המפורסמות ביותר של אדריכלות מודרנית מסתיימות בסביבות אמצע המאה ה-20, אך סגנון העיצוב עדיין משפיע על מבנים עד סוף המאה ה-20. כך האדריכלות המודרנית החלה בתחילת שנות ה-1900 והסתיימה בסביבות שנות ה-60 כאשר עיצובים מודרניים יותר השתלטו. עיצוב מודרני נולד כתגובה לארכיטקטורה המעוטרת, העמוסה והאקסטרווגנטית מדי של סוף המאה ה-19. האסתטיקה העיצובית המודרנית הייתה בעיצומה בשנות ה-30 של המאה ה-20 והפכה לכינוי מודרניזם בינלאומי או סגנון בינלאומי.

אסתטיקה עיצובית זו נולדה לאחר תערוכת האדריכלות של פיליפ ג'ונסון בשנת 1932

אסתטיקה עיצובית זו היא יציאה מבתי מגורים מקושטים יותר מתוחכמים כגון סגנונות קווין אן, ויקטוריאניים או תחייה גותית. בעוד שחללי פנים מודרניים עשויים להכיל סגנונות דומים, המינימליזם עדיין חשוב ביותר.

לדוגמה

בתים מודרניים כיום מסתמכים במידה רבה על הארכיטקטורה החיצונית של בתים בסגנון אומן, אך מעדיפים את תוכניות הרצפה הגדולות והמרווחות הקיימות בבתים מודרניים. לדוגמה, תוכנית קומה לבית מודרני עשויה להיות בעלת מראה של וודסי אומן, תוכנית קומה מודרנית פתוחה ושפע של מרחב מחיה חיצוני. שימו לב שעיצוב הבית המודרני אינו שם נרדף לעיצוב הבית המודרני.

אנחנו אוהבים את העיצוב החכם ואת משיכה המדרכה של בתים מודרניים

ובתים אלה אינם יוצאי דופן. למעשה, כמה מהפלאים האדריכליים המפורסמים ביותר במדינה הם בתים מודרניים. יש טונות של בתים מעוצבים להפליא ברחבי העולם והחלטנו להדגיש כמה מהבתים האדריכליים המודרניים שתפסו את עינינו.

פרנק אשר ורווי גונוורדנה שיקמו כמה מהבתים המודרניסטיים הקלאסיים של לוס אנג'לס

כולל בית אימס (בדרך), ביתו של ג'ון לאוטנר צ'ה אטמוספירה, ובית הירי שעוצב על ידי א. קווינסי ג'ונס. והשיפוץ של בתים כמו זה של סנואר היה מאמץ אדריכלי ראוי לציון. Mid-Century Modern היא שלוחה של המודרניזם המסורתי המשתמשת ברבות מאותן תכונות מפתח שעוצבו על ידי אדריכלים מודרניסטים, אך משמשת בדרך כלל לסגנונות עיצוב פנים.

אותה אדריכלות עכשווית מתוארת גם בבית קאופמן

אשר שוחזר לסגנונו המקורי על ידי הבעלים הנוכחיים. עוצב על ידי האדריכל הנודע פייר קניג בשנת 1959, בית סטאל הוא התגלמות האדריכלות המודרנית. הבית ידוע כאנדרטה לאדריכלות מודרנית הודות לתמונה של יוליוס שולמן. בית גמיש ופונקציונלי זה, שהוסב כעת לשני בתי מגורים, הוא התגלמות האמיתית של הבית המודרני של אמצע המאה.

ציון דרך של אדריכלות מודרנית של אמצע המאה

הבית הזה כולל שני מבני קירות פלדה וזכוכית. כולל תוכנית קומה פתוחה ורגועה עם גג שטוח וקירות אבן וזכוכית, הבית הזה הוא התגלמות הארכיטקטורה המודרנית של אמצע המאה. הבית בשטח של 1,900 מ"ר, הממוקם באזור מיסיון הילס היוקרתי, הוא פנינה מודרניסטית.

זהו הבסיס של הארכיטקטורה המודרנית בקליפורניה

שכן זה היה אחד הבתים המודרניים הראשונים שנבנו באותה תקופה. בשנת 2015, סמארה הוכרה כנקודת ציון היסטורית לאומית, הממחישה בית מודרני אמיתי. בית טובק, שעוצב על ידי ג'וי, הוא דוגמה מהוללת לארכיטקטורה מודרנית המשתמשת באלמנטים מודרניסטיים לצד אלמנטים עיצוביים חסכוניים באנרגיה וחומרים כפריים המיוצרים במקום.

תוך

כדי כתיבת מדריך להבנת סוגי הבתים השונים שקונים עלולים להיתקל בהם כאשר מחפשים בית, שמתי לב באיזו תדירות משתמשים במונחים "מודרני" ו"עכשווי" לתיאור אדריכלות הבית. עבור אנשים מסוימים, אדריכלות מודרנית ועכשווית היא אותו דבר. אדריכלים עכשוויים פעלו להמציא מחדש דרכי בנייה שהתמקדו באופן שבו אנשים חיו ולא במה שנראה להם יפה. מכיוון שהאדריכלות המודרנית מתמקדת בצורה ולא בתפקוד, האדריכלים שאפו לכלול תכניות קומה גדולות ומרווחות עם חללי אוכל ומגורים שזרמו זה אל זה.

הפוך את גורם הסגנון של הבית שלך ל-overdrive וקבל השראה מהחזיתות העכשוויות הללו

אבל אחרי שראיתי את התמונות האלה למטה, אני מצפה ממך לפחות להכיר בכך שהבתים האלה הם באמת דוגמאות מדהימות לארכיטקטורה מודרנית. חלק מהבתים הללו פופולריים מאוד באינטרנט, וזו עוד הוכחה לכמה הם מדהימים ועוד סיבה לבדוק אותם.

אדריכלים טובים ולקוחותיהם בעלי טעם וסגנון יעבדו יחד

כדי ליצור עיצוב בית מודרני יפהפה, לא משנה כמה גדול הבית יהיה בסופו של דבר. הקשר, טופוגרפיה, קנה מידה, חומרים, תקציב ורצונות המשתמש הם מספר היבטים (ונושאים) המניעים מגוון רחב של פתרונות אדריכליים. ואדריכלים מתכננים בעידן של דיור המוני בקנה מידה שהמודרניסטים המוקדמים יכלו רק לחלום עליו.

אדריכלים ידועים כמו פרנק לויד רייט

לודוויג מיס ואן דר רוהה ופרנק גרי תמכו באדריכלות בסגנון מודרני ברחבי אמריקה. עבור האדריכל הזה מפייטוויל, ארקנסו, המודרניזם נשאר עיקרון בסיסי של כל פרויקט. לידתו של העיצוב המודרני הייתה קשורה ברעיון שצורה צריכה ללכת בעקבות הפונקציה.

למרות שג'ונסטון מרקלי שיקם את ביתו של ג'ון לאוטנר ויש לו תוכניות להוסיף בניין לבית סטן של ריצ'רד ניוטראת' מ-1934

האדריכל עבד עם לויד ראסל, כמו ראסל, האמין שאי אפשר לבנות בית מודרניסטי כפי שתוכנן. עם זאת, השוק הלא אמין הוא גורם אחד שגרם ל-Modern House לשקול כניסה לשוק השכירות, מה שעשוי להוות אבן שואבת לאנשים בעלי ידע בעיצוב שלעתים קרובות מתגנבים לרישומים אך יכולים רק לחלום על בעלות. זה גם יפתח שוק חדש עבור החברה, שהבעיה הגדולה ביותר שלה עשויה להיות שבעוד שהבית הממוצע בבריטניה הוא בן שבע שנים, בתים מודרניים נמכרים רק לעתים רחוקות.

הוא מתמחה בנכסים עם עיצוב אדריכלי מסקרן, ממפעלים לשעבר ועד אבני חן בסגנון ארט דקו, אחוזות מודרניסטיות, חללים עירוניים, לופטים שהוסבו, בניינים חדשים ואפילו שיתופי פעולה עם אדריכלי טרנר אסמבל עטורי פרסים. בכל רגע נתון, הרשימה שלו יכולה לנוע בין קפלה של 95,000 ליש"ט בסאפוק לבית 10 מיליון ליש"ט בעיצוב אדריכל בהמפסטד, צפון לונדון.
למידע מורחב בנושא של אדריכלות בתים מודרניים ואינדור אדריכלים באפשרותך להעיף מבט ב- indoor-arch.co.il

לפי גרינרוד

זה חלק מחילופין מתמשך של טעמים אדריכליים, מסגנונות טיודור בשנות ה-30 לעיצוב סקנדינבי בשנות ה-50, ולאחר מכן חזרה ללעג של הטיודור בשנות ה-80. הבית המודרני, עם הבתים המסודרים והמחירים המוגזמים שלו, משמש סוג של אסקפיזם.

מרוחק מהכביש, זהו בניין לבנים נמוך עם חניה מקורה. בשנה שעברה, Hufft Projects, הממוקם בקנזס סיטי, השלימו שחזור מורכב ומסובך של בית סנואר, שתוכנן על ידי האדריכל המפורסם מרסל ברויאר ב-1954.

דילוג לתוכן