טיפול לסוכרת דרך תפריט

למען האמת, דיאטה להפחתת סיכון לסוכרת היא לא יותר מתוכנית ארוחה מאוזנת שמטרתה לשמור על רמות הסוכר בדם בגבולות מסוימים ולשמור על משקל תקין. המלצות נוכחיות ומקרונוטריינטים בתקן 2017 לטיפול בסוכרת, ה-ADA קובע כי מגוון משטרי תזונה מקובלים לטיפול בסוכרת מסוג 2 וטרום סוכרת, כולל דיאטות ים תיכוניות, DASH ודיאטות צמחיות. ל-Diabetes UK יש מידע נוסף על תזונה ואורח חיים לסוכרת הריונית.

פעילות גופנית פעילות גופנית מורידה את רמות הגלוקוז בדם

ולכן פעילות גופנית סדירה יכולה להיות דרך יעילה להילחם בסוכרת הריונית. השגת משקל תקין, תזונה מאוזנת מבוקרת פחמימות ופעילות גופנית סדירה יכולים לסייע בשיפור השליטה ברמת הסוכר בדם.

אם אתה נוטל תרופות אינסולין

ייתכן שתזדקק ליותר או פחות פחמימות עם ארוחות או חטיפים כדי לשמור על רמות גלוקוז תקינות בדם. כדי לשלוט ברמת הסוכר בדם שלך, ייתכן שתצטרך ללמוד כיצד לחשב את כמות הפחמימות שאתה אוכל כדי שתוכל להתאים את מינון האינסולין שלך בהתאם. מכיוון שמזונות פחמימות מומרים לגלוקוז בדם שלך כאשר אתה מעכל אותם, ייתכן שתצטרך לספור את כמות הפחמימות במזונות שלך כדי לדעת כמה אינסולין לקחת.

אנשים רבים עם CFRD עדיין צריכים לאכול את אותה דיאטה עתירת קלוריות

חלבון, שומני ועתיר מלח כדי לעזור להשיג ולשמור על משקל גוף בריא. אנשים עם סוכרת צריכים לעקוב מקרוב אחר גודל המנות שלהם ולשלב מזונות בעלי GI גבוה עם מבחר של חלבונים עם GI נמוך, שומנים בריאים או סיבים. מחקרים מראים שאנשים נוטים לאכול יותר כשמגישים יותר אוכל, ולכן שליטה במנות חשובה מאוד לשליטה במשקל וברמת הסוכר בדם.

אם אתה אוכל בחוץ, השלם חצי מהארוחה שלך כדי שתוכל ליהנות ממנה מאוחר יותר. אם לאדם יש מסגרת זמן מסוימת שבמהלכה הוא צריך לאכול, כגון אלו הנוטלים משטר אינסולין לסוכרת מסוג 1 או 2, הקפידו להגיש אוכל במהלך הזמן הזה.

עבור אנשים עם סוכרת

כמות הקלוריות המדויקת לצרוך בכל יום תלויה בכמות ובתזמון הארוחות, מה שמבטיח רמות סוכר יציבות בדם ומשקל תקין. מגוון המזונות הרחב שלנו מכיל רמות וסוגים שונים של פחמימות המקשים על אכילה נבונה בסוכרת. למרות שניתן לכלול את רוב המזונות בתזונה של חולי סוכרת, יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לסוגי הפחמימות שנבחרו כדי למנוע עליות לא בריאות או רמות גבוהות של סוכר בדם.
על מנת לבדוק פרטים מורחבים על טיפול לסוכרת דרך תפריט ונטורופתית מיטל כדורי עליך לגשת לאתר mkdiet.co.il

פחמימות פשוטות (מזונות בעלי עומס גליקמי גבוה או מזונות שאינם חלק מדיאטת סוכרת מסוג 2 בגלל שהם מעלים את רמת הסוכר בדם) הינן מזונות מעובדים ואינם מכילים רכיבי תזונה אחרים המאטים את ספיגת הסוכר

ולכן , מזונות אלו יכולים להעלות את רמות הסוכר בדם. מהיר בצורה מסוכנת. המקורות הטובים ביותר לפחמימות לחולי סוכרת הם מזון מלא עשיר בסיבים, שיכולים לעזור לשפר את בקרת הגלוקוז. בדוק עם הרופא או הדיאטנית שלך כדי לברר כמה פחמימות אתה יכול לאכול בכל יום ועם כל ארוחה, ולאחר מכן עיין ברשימה זו של מזונות ומנות פחמימות נפוצות. ספירת פחמימות ושיטת ארוחות הם שני כלים נפוצים שיעזרו לך לתכנן את הארוחות שלך.

ספירת פחמימות ושימוש בשיטת הארוחה הם שני כלים נפוצים שיכולים גם להקל על תכנון הארוחה

אתה יכול להשתמש במספר גישות שונות כדי ליצור דיאטת סוכרת שתעזור לשמור על רמות הגלוקוז בדם שלך בטווח הנורמלי. אם יש לך סוכרת, חשוב לעבוד עם הרופא והדיאטנית כדי להמציא תוכנית ארוחות שמתאימה לך. אימוץ תוכנית תזונה בריאה היא הדרך הטובה ביותר לשמור על רמות הגלוקוז בדם בשליטה ולמנוע סיבוכי סוכרת.

אכילת תזונה בריאה

בהתאם להנחיות תוכנית הארוחות לסוכרת להלן, והתמקדות בבחירות תזונתיות רוב הזמן יכולות לעזור לך לרדת במשקל. עבודה עם דיאטנית רשומה שהיא גם מאמנת מוסמכת לסוכרת יכולה לעזור לך להשיג את המשקל האידיאלי שלך תוך מתן מענה לכל הצרכים התזונתיים שלך. אם יש לך סוכרת או טרום סוכרת, הרופא שלך עשוי להמליץ לך לפנות לתזונאי, שיוכל לעזור לך לפתח תוכנית ארוחות בריאה. התוכנית תעזור לך לשלוט ברמות הסוכר (גלוקוז) בדם, לשלוט במשקל ולשלוט בגורמי הסיכון למחלות לב כגון לחץ דם גבוה והיפרליפידמיה.

שמירה על רמות גלוקוז תקינות גם מפחיתה את הסיכון לבעיות הקשורות לסוכרת

בישול לאנשים עם סוכרת בעוד שאנשים עם סוכרת יכולים לאכול את רוב המזונות במתינות, הם חייבים לשמור על רמות הסוכר בדם, לחץ הדם והכולסטרול שלהם בטווח היעד מכיוון שיש להם סיכון מוגבר למחלות לב ושבץ מוחי. עם זאת, חשוב גם לאכול מזונות המסייעים במניעת סיבוכים של סוכרת כגון מחלות לב.

התזונה שלך יכולה למלא תפקיד חשוב במניעה וטיפול בסוכרת (1)

שליטה במשקל, פעילות גופנית ואכילה בריאה יכולים לסייע במניעת רוב המקרים של סוכרת מסוג 2. לפעמים ניתן לשלוט בסוכרת מסוג 2 באמצעות שילוב של דיאטה, ניהול משקל ופעילות גופנית. עם זאת, הטיפול עשוי לכלול גם תרופות היפוגליקמיות דרך הפה (נלקחות דרך הפה) או זריקות אינסולין (זריקות).

השתמש בתרופות מסוימות, כולל סטרואידים. חשוב לציין שסוכר לבדו אינו גורם לסוכרת. אכילה מרובה של סוכר עלולה לגרום לעששת, אך היא לא תגרום לסוכרת.

אם אתה סוג 2 עם עודף משקל

חשוב למצוא דרך לרדת במשקל מכיוון שהיא באמת משפרת את ניהול הסוכרת. זה יכול לעזור לך להתמודד עם סוכרת, כמו גם להוריד את הסיכון למחלות לב. מאחר שדיאטת הסוכרת ממליצה על צריכה מרובה של פירות, ירקות וסיבים, שמירה על דיאטה זו עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב וסוגים מסוימים של סרטן. מסקנות ישנה הסכמה כללית שמרכיבים של דיאטת דגנים מלאים – קטניות, דגנים מלאים, פירות, ירקות ואגוזים, עם צריכה מועטה או ללא צריכת מוצרים מזוקקים ובעלי חיים – מועילים מאוד למניעה וטיפול בסוכרת מסוג 2.

ירידה במשקל, תזונה בריאה ופעילות גופנית ידועים כגורמים חשובים במניעה, טיפול וניהול של סוכרת. זכור, טיפול בסוכרת הוא מורכב וחובר לבקרת גלוקוז. להפחית או אולי למנוע התפתחות של בעיות בריאות הקשורות לסוכרת.

צוות הטיפול בסוכרת שלך יכול לעזור לך לקבוע את תוכנית הארוחה הנכונה ואת כמות האינסולין שאתה צריך

כדי לקבל פחמימות. רופא הסוכרת שלך ייעץ לך לגבי הגישה הטובה ביותר לצרכים שלך. כדאי להתייעץ עם דיאטנית לייעוץ לגבי תזונה והרגלי אכילה בריאים. אינך צריך לעשות זאת לבד – בקש עצה מדיאטן רשום (RD) או מדריך סוכרת מוסמך (CDE) שהוכשר לעזור לך ליצור תוכנית ארוחות מותאמת אישית שתעזור לך לענות על הצרכים שלך. יעדי ניהול, קבלת התזונה הדרושה לך, ומראה לך איך אתה יכול לכלול כמה מהמאכלים האהובים עליך בתזונה שלך כדי להמשיך ליהנות מהארוחה שלך.

דילוג לתוכן